Friday, May 28, 2010

HaRi iNi Dan SeMaLaM

Hari ini amatlah membuhsanKan sbbnye ari ni ari last utk aku membuat keje dan esoknye adelah 2 hari utk aku berehat. Dan hari semlm pula adelah ari aku paling mls sbb keja aku bertmbh byk dgn ketidakhadiran rakan sekerja..agak laaa...yg pasti hari paling best sedunia ialah aku lepak umah dgn melayan muvee2 yg ade..x Pon aku akan masak or mengemas. tu la keje aku di masa lapang bile aku kt rumah. alMaklumla kLu dh kawin ni tanggungjwb kt rumah tangga jelah..tangga tu yang penting klu x de tangga camna nk naik atas n maju ke depan. klu single jgn harap la aku nk melekat kt umah. Ari minggu aje aku kuar melepak, jumpa kawan, g tgk movie , shopping n ext...aku akan kluar smpi la lewat mlm br la nk blk..:D bila mlm pon aku bkn wat pape..yg aku paling gemari aku akan g melalak merangkap pegi karaoke ler..:)..
aku rindu gile dgn zaman2 study lu..time tu mana ade pikir pape..pk nk study aje pastu yg paling bes bile time cuti study..huh time tu mula la nk join g camping la..hiking la..masuk utan la..bes sesgt...aku mmg minat gile meredah utan belantara..hahahah redah la sgt kan..:P..
Dulu aku penah la pegi Taman negara kt pahang tp yg meyedihkan aku dgn yg lain terpaksa patah balik. dh le separuh jln kt tgh hutan menuju ke gua kt situ. Dengar kata ade gua batu kapur putih kt situ sgt la cantik tp malangnye aku x dpt meneruskan perjalanan sbb ade member aku tu kena sampuk. Pada mulanye ingtkan dh ok member aku tu..dan kite org pon troskan la gak perjalanan kami tu..tetapi x sampai 500 meter dia pengsan balik..bole plak member aku tu dh la mcm tutup mata tp bole berckp..suara yg agak keras la. Bgtau kite org kena patah blk. Ade sesuatu didlm hutan tu x benarkan member aku masuk kedlm hutan tu..aku pon x brape pasti knp? Ketua aku ckp klu x patah balik setiap sorg drpd kami akan hilang..tu yg x brani tu..gile ape nk teruskan x pasal2 sapa plk yg hilang dulu. sapa yg nk menjwb nnt.huh..bahaye sungguh..tu la pengalaman aku yg x bole aku lupakan dan smpi sekrg aku x dpt2 gak masuk tgk gua tu. :( ade lg aku nk citer nie..Bila dh smpi kt ujung sungai (pangkalan nk balik ke jeti)...kite org pon disuruh pasang khemah dan bermaLam kt situ..aku bertiga termasuk memBer aku yg kena sampuk tu tdo dlm satu khemah..agak gerun gak la...kt situ still hutan lg..disbbkan ari nk gelap tu kami terpaksa bermlm. esok pagi nye br la bole balik kena tunggu bot sampai..pada mlm tu..mmg gelap la sgt, yg ade pon aku hanya bwk torchlight aje..tu pon jd lah..yg penting ade heheh..time aku nk tdo tu mmg agak susah la. dlm otak aku ni pk macam2..takut benda tu kaco lg member aku tu sbb kami blom kuar lg dr hutan tu. Alhamdulillah aku bole aje tdo smpi esok pg nye..Bole plk member aku citer benda tu ade mengelilingi khemah kami tu..gerun btol tp nasib aku tdo mati x sedar pape..mana x nye seharian berjalan ke tgh hutan.mmg pengsan dh ler..tp xpe asalkan seme yg pegi tu selamat bg aku tu yg paling berharga skali...akhirnya aku dgn yang lain berkhemah la lg kt berhampiran jeti pada mula2 kami sampai..xde apepon yg menarik kt situ just bole nmpk sungai pastu melepak g makan. tu la keje kami selama 2 ari kt situ..wlupon aku x dpt meneruskan ape yg telah dirancang tp aku still enjoy dgn trip ni bersama kawan2:)
So far..aku ni x byk songeh mana2 nk pegi aje aku bole aje join..sapa yg xnk join dh mmg minat aku..lain la org yg x minat..Yg sebenarnye mmg aku aktif dan suke gila klu ade trip2 mcm ni. Tp tu duLu sekrg mana ade dh..tu yg paLing membuhsankan..Hubby aku plk dia suke main beskal..kire dia pon aktif sukan gak la..tu yg muLa2 aku suKe kt dia ni sbb syuk gile derang buat aksi mcm2..aku pon x tau ape nama aksi tu..yg aku tau la flat land..heheh btol ke tu..:D


No comments:

Post a Comment