Monday, July 2, 2018

Jenis -Jenis Kulit

Assalamualaikum Semua!!

Kulit ni ada 5 jenis kulit yang perlu kita tahu. Anda dalam kategori kulit yang mana?

Jom baca !!!!

Setiap orang mempunyai kulit yang berbeza. Ada 5 jenis kulit  :-

1. Kulit Normal
Kulit normal kebiasaannya memiliki tekstur yang elastik, kenyal dan jarang memiliki masalah kulit. Kanak-kanak dan bayi akan ada jenis kulit normal ni. Mereka memang jarang mengalami masalah kulit. Jenis kulit yang bersih dan halus.

2. Kulit Kering
Kulit kering ni disebabkan kite ni kekurangan air. Kulit kite ni cenderung memiliki kulit yang pucat ,kusam ,kulit mengelupas, mempunyai garisan halus dan lebih terhadap penuaan.Untuk merawat kulit kering ni, kite perlu menggunakan masker dan moisturizer.

3. Kulit Berminyak
Kulit berminyak ni selalunye berminyak di beberapa area terutama sekali kat pipi, hidung dan dahi. Kulit ni mempunyai tekstur yang tebal, kasar dan mudah berjerawat

4. Kulit Kombinasi
Kulit kombinasi ni pula berminyak di bahagian hidung dan dahi.Kulit kombinasi adalah gabungan dari kulit kering dan berminyak. So kulit jenis kombinasi juga kena kerap mengunakan moisturizer

5. Kulit Sensitif
Jenis kulit sensitif ni mudah kemerahan dan bersisik. Ada yang jenis kulit sensitif sering akan berasa gatal dan alah kepada produk kulit. Kulit sensitif ni perlu rawatan yang khas dan tidak boleh memakai sebarangan produk. Oleh itu, orang yang jenis berkulit sensitif perlu mendapat consultation daripada doktor sebelum menggunakan mana-mana skin produk.


Tunggu next entry dari saya.

Thanks for reading!!! xoxo :-)

Salam Sayang dari
Saya Awin Independent Profesional Beauty Consultant. 
👉 http://wasap.my/60133478047/Mary+kay

No comments:

Post a Comment